petraemanuelsson

fram tills nu.

Publicerad 2012-08-26 22:52:00 i lite om oss.,

Nu tänkte jag göra ett inlägg om oss.
 
Allt började förra sommaren när jag gjorde ett gravtest som visade att jag var gravid! vilken lycka..
Veckorna rullade på och jag växde.
Här är jag i vecka 38+3, det är sista kortet jag har innan Ebba kom.
 
Natten mellan fredag och lördag 9-10 mars, kände jag första värkarna, hela lördagen stannade vi hemma och på söndagsmorgonen åkte vi in till BB.
Stannade där i ca 5 timmar, men från att vi kom in och på dom 5 timmarna hände inget så vi valde att åka hem..
Hade så ont, varje gupp som vi åkte i med bilen kändes hemska.
Jag minns att jag kollade klart på veckofinalen av Big Brother sen åkte vi in till BB igen!
Och när vi kom in dit så hade jag iallafall gått ner 1 kg alltid något, nejdå men jag kunde inte äta något förutom kräm när värkarna hade börjat.
Dom undersökte mig och det hade i princip inte hänt något..Hur fan var detta möjligt? Dom rekomenderade att jag skulle få en morfinspruta för att få sova, eftersom att jag inte hade gjort det ordentligen sen allt startade!
Jag tacka ja till det och patrik fick en extrasäng bredvid så han också kunde sova.
Fick sova i ca 4 timmar tror jag sen började jag vakna av värkarna igen, kändes ganska segt! men på morgonen fick jag lustgas och senare epidural.
Kändes som att dagen aldrig skulle ta slut, jag trodde att jag skulle dö ett X-antal ggr!
Men epiduralen var hur bra som helst (ett tag) sen hjälpte ju ingenting!
Klockan gick och till slut var det dags, barnmorskan sa till mig ; innan klockan 18 ska bebisen vara ute..
Minns att jag svarade att jag inte ville veta vad klockan var! Men till slut så kom våran lilla Ebba till oss..
 
 
Här är hon måndag 12 Mars 18.26
50 cm och 3725 gram.
Vilken underbar känsla,
 
Men jag oroade mig efter att hon var ute: nu ska snart moderkakan ut och hur ont kommer det att göra?! Men det sa typ plopp och så var den också ute! PJU, jag hade klarat det..jag ÖVERLEVDE och hos oss hade vi en underbar dotter!
 
 
Kalas hos mormor ca 3 veckor gammal.
 
Kusiner.
 
1 Maj tog vi en dagstur till Uppsala.
Här är Patriks Mormor och Ebba, (Ebbas gammelfarmor?! eller blir det gammelmormor?)
 
 
Ebba och hennes kompis Melker.
 
Ebba hemma hos mamma och pappa.
 
I början av juni köpte vi ny bil, som skulle passa våran familj! Aldrig bra att planera för mycket i förväg..
 
 
En cool brutta!
 
 
 
 
 
 
Som vi väntade, men en dag bara lyfte hon på huvudet!:)
 
 
tiden går så himla fort, nu äter hon till och med soppa själv med en stor soppslev..
 
 
Neej inte så fort, men fort går den, för nu äter lilla Ebba gröt!
Nöjd!
 
 
Nu är hon mer än 5 månader och ska snart bli storasyster..
 
Vi bestämde oss rätt så snabbt för att vi skulle ha två barn tätt, jag gjorde ett gravtest i början av juni och det visade att jag var gravid.
Kändes väldigt bra, i början av augusti var det dags för kubtestet.
När jag låg där på "sängen" och hon drog grejen över magen så såg det inte ut som med Ebba på skärmen, tänkte snabbt att det ser ut som tre, men nej det kan det ju inte vara herregud vi ska ju ha ett barn..
Hon drog den där grejen fram och tillbaka över magen och jag minns inte exaktvad hon sa, men har för mig att jag frågade
- är det två? eller något sånt..
- nej det är nog tre..
 
både patrik och jag vart tysta länge (kändes så iallafall)
tillslut frågade jag henne.
 
- skojar du?
- nej, sånt här skojar man inte om..
Och det har hon väl rätt i det gör man inte, men jag hade aldrig kunnat ana att det var tre bebisar i min mage!
Helt otroligt och fantastiskt, det kom som en chock..men idag är jag så himla glad över det..
Vi ska bli föräldrar till tre bebisar + att vi har våran älskade Ebba..
 
 
här är dom på varsin bild.
 
 
Storasyster Ebba. Som inte är så stor..
 
 
Ja det var lite om hur allt sett ut fram tills nu.
 
Kramkram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-08-27 07:00:23

Vilket jättefint inlägg! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Bor i Hallsberg med min sambo Patrik och våran dotter Ebba, som snart ska bli storasyster till tre små bebisar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela